szabad fordítás - remélem azért érthetőre sikerült, de elnézést, ha valahol kicsit bután hangzik!
A Dir en Grey beszél az új videóklipjükről, a "Different Senseről", és arról, hogy a rajongók mit várhatnak a közelgő albumukról, a "Dum Spiro Speroról" ebben az exklúziv kérdés & válaszban lejjebb. Ez egy olyan idegi(?) mestermá, amit nem felejtesz el hamar! Lejjebb betekintést tehetsz a videóba.
Honnan származik a videó koncepciója?
A zenei videók értelmezése nagyon szubjektív. Nem akarjuk ezt rányomni bármire. Ez egy olyan történet, ami bandává tesz szintén minket. Hiroyuki Kondo rendezővel dolgozunk pár éve. Azzal kezdtük, hogy megkértük hallgassa meg a számot, aztán fejezze ki, hogy mit érzett, és innen származik a videó. Idézem a rendező szavait: "azért, hogy most kifejezzek valamit, vagy létrehozzak Japánban valamit, az elkerületetlen groteszk elemek nem képezik ezt a kifejezést."
"Az, hogy ez a fajta kifejezés 'káros' vagy nem határozza meg az értékeit annak, aminek hatalmában van, ráadásul Japánban a kifejezés nézete 'a világ gyönyörű, a jövő nem változik', ténylegesen károsabb, és nem gondolom azt, hogy lenne bármi érdektelen ami kifejezze a hatalmának értékeit."
Van valami elképzelésetek arról, hogy a Dum spiro Spero egy egészként, vagy számról számra ment/készült?
Nem volt semmi elképzelés, ahogy elkezdtük. Idővel készítettünk egy dalt. Néhány dal, aminek nem készítettünk vágást az elmúlt projektekben, újravettük, tehát a készületek már két éve elkezdődtek. Mindig ez a lehetőség, de teljesen arra a képre koncentráltunk, hogy egy dalt készítsünk, és végül végzünk majd az egész elképzeléssel is. Öntudatlanul alakíthattuk a képzeletünket az út mentén, de erre az albumra, amit kipróbáltunk nem teljesen erre összpontosítottunk.
A Dir en Grey hogyan fejlődött ez az album alatt?
Nem tudjuk megmondani, hogy fejlődtünk-e. Az eljárásaink mindig különbözőék, és így is ragadjuk meg és változtatjuk hanggá azt, amit érzünk.
Nem tudom, hogy ezt annak lehet-e nevezni, de a múltban megpróbáltunk megtenni bármit, amit akkor lehetett és bele lehetett tenni a zenénkbe. Ráadásul megtapasztalni a földrengést március 11-én, és ennek a következménye bizonytalan volt, volt egy olyan gondolat, hogy ez az utolsó dolog, amit csinálunk. Ennek a veszélynek az érzése és az elhatározás részévé vált az albumnak.
Mi a következő számotokra?
Jelenleg sok dolog van, amin dolgozunk, de a következő a közelgő turnénk előkészületei. Augusztusban fogjuk kezdeni Európában, utána Japánban és Dél-Amerikában, szóval a közeljövőben sokáig ez lesz.
A földrengéssel és a következményeivel kapcsolatos személyes tapasztalatunkban egy dolog, ami megrázott, hogy az a valóság, hogy bármikor képes vagy meghalni anélkül, hogy tudnád. Nem tudjuk, hogy mi vár ránk, ahogy megyünk előre, de amíg mi élünk, addig az eltökéltség egyik értelmével akarjuk ezt a körutat.
Végül, a jelenlegi japán éghajlat közvetlenül befolyásolta a zenét? Ézed azt, hogy evvel a művészettel visszaadtok valami pozitívumot az országnak?
Nem gondolom azt, hogy most volt Japánban bármi olyan. A jelenlegi helyzetünk mindenkire vonatkozik (?), de igazából nem tudjuk, hogy a művészetünk adhat-e valami pozitívat Japánnak.